Bezoekje huisarts

Had ik al vertelt dat ik de laatste tijd ook heel vaak enorm duizelig ben? Niet? Bij deze dan

Ik weet het wederom weer aan alle spanningen rondom de onderzoeken, maar de draaiduizelingen bleven. Maar vanochtend spant toch wel echt de kroon. Ik werd wakker van mijn wekker en ging na 1 keer snoozen uit bed en had mijn ochtendritueeltje; ontbijten, douchen etc. Ik had al gemerkt dat ik alweer duizelig was maar ik liet het maar gaan. Na het douchen en aankleden werd ik ineens nog meer duizelig en oom werd mijn hoofd warm en begonnen mijn oren te suizen. Voordat ik het wist werd ik weer wakker op de grond; flauwgevallen! Ik ben hier flink van geschrokken want dit gebeurd mij nooit! Ik besloot na een tijdje op te staan en toen het weer ging ben ik richting de bus gaan lopen omdat ik moest werken, maar halverwege weer ik weer enorm duizelig en toen besloot ik om weer naar huis te gaan en werk te bellen. Ik heb het verhaal uitgelegd en kreeg het advies om de huisarts te bellen.

Allereerst heb ik de neuroloog gebeld omdat zij vorige keer aangaf dat als er andere klachten bij zouden komen of mijn klachten zouden verergeren dat ik dan moest bellen. Dit deed ik, alleen kreeg ik de secretaresse aan de lijn die mij vertelde dat mijn neuroloog helemaal vol zat maar dat ze een notitie in haar agenda ging maken. Een anderhalf uur later werd ik gebeld, het was de secretaresse van mijn neuroloog. Ze vertelde me dat mijn arts vertelt had dat ik maar even met de huisarts contact op moest nemen maar dat ze me veel beterschap wenste. Que? Ik heb hierna direct de huisarts gebeld en ik mocht eigenlijk direct wel langskomen.

Aangekomen bij de huisarts was ik direct aan de beurt, hoera! Ze was al op de hoogte van mijn onderzoeken in het ziekenhuis en we hebben samen nog wat lab uitslagen bekeken voordat ze onderzoeken ging doen. Ze ging eerst in mijn oren kijken, daar constateerde ze al gauw dat ik een verkoudheid heb gehad en dat er daardoor nog wat in mijn oren tegen mijn evenwichtsorgaan aan het drukken is waardoor ik duizelig ben. Ik dacht mooi, is dat ook weer opgelost. Daarna wilde ze mijn bloeddruk meten, deze was veel en veel te laag! Op dat moment was het 12:00 uur in de middag, kun je nagaan hoe laag het was toen ik net wakker was. ‘Kan er ook nog wel bij’ dacht ik.


Voor de duizelingen kreeg ik als tip van een collega om neusspray met zoutoplossing te gebruiken zodat mijn oren weer ‘vrij’ worden. Tegen de erg lage bloeddruk valt niets meer te doen als zoute dingen eten en rustig opstaan in de ochtend. Ik ben in ieder geval blij dat het niets ernstigs is!

Reacties

  1. hey!

    ik reageer hier maar ff, gezien het feit dat ik geen priveberichtjes op het het forum kan geven ("Voorstellen en mijn Verhaal"). Ik had ook niet zoveel zin om daar mijn email adres te gaan zitten posten, dus ik dacht: dan maar zo. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje (mijn topic daar: "Ontstoken Oogzenuw"). Misschien is het een keer goed om ervaringen uit te wisselen? Ik woon zelf ook in Groningen in ieder geval.

    Groetjes!

    Eline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts