Dilemma

Ik weet inmiddels bijna een week met zekerheid dat ik MS heb en ik heb al vaak de vraag gekregen hoe ik me voel. Ik voel me prima, op de klachten en diagnose na dan, want die zijn natuurlijk nog steeds vrij naar. De vermoeidheid is iets wat mij het meest nekt en ik kreeg daarom de tip om mijn energie goed te verdelen. Dat is lastiger dan gedacht! Ik ben gewend om gewoon in 1 dag mijn hele huishouden te kunnen doen, dat trek ik niet meer dus ik probeer nu de taken te verdelen over de hele week en dat is frustrerend want ik wil zo graag maar het lukt niet.

Daarnaast heb ik er nog wat onrust bij gekregen. Ik kan mijn gegevens inzien via mijn patientenportaal van het VU en las daar hun bevindingen van de mri’s die ze hebben gekregen van het Martini. En tot mijn grote verbazing stond daar dat ze een cyste van 3,5cm in mijn linker eierstok hebben waargenomen. Of patiënte daar wel van op de hoogte was. Nou, nu wel dus. Ik vind het enorm kwalijk dat ik als patiënt er op deze manier achter moet komen en er nergens over gesproken is in het VU. Het kan natuurlijk zijn dat ze dit over willen laten aan mijn neuroloog in het Martini, maar de mri beelden zijn juist van daar en er is niet over gesproken tijdens het bespreken hiervan afgelopen November. 

Morgen moet ik met de secretaresse bellen van mijn neuroloog om een afspraak in te plannen i.v.m. mijn bezoek aan het VU en ik weet niet of ik eerst de afspraak met haar af moet wachten of, omdat ik nu zelf heb gelezen over de cyste, dat ik zelf een afspraak maak bij de gynaecoloog. Ik vind het een behoorlijk dilemma.

Reacties

Populaire posts