Pillen, prikken en andere ongein

De vitamine D capsules zijn inmiddels opgehaald en ik neem netjes 2 in een week. Benieuwd of dit effect gaat hebben op het te lage vitamine D gehalte in mijn bloed.

Inmiddels heb ik ook een datum waarop ik definitief start met de Plegridy; 18 juli a.s. No way back now dacht ik toen ik het startpakket binnenkreeg. Er zat een groot geel prullenbakje in met DANGER erop voor de lege spuiten, de Plegridy injectiepennen, maar ook een koeltas waar een reisvariant prullenbakje in zit, een trainingspen, koelcompres, alcoholdoekjes en een informatieboek over Plegridy waar je heel handig de data en prikplekken in op kan schrijven. Ik ben voor het prikken totaal niet bang, maar de bijwerkingen maken me wel wat nerveus nu de startdatum steeds dichterbij komt..

Vrijdag 21 juni had ik de afspraak bij mijn ‘nieuwe’ neuroloog welke zijn aandachtgebied op MS heeft. Noem het een soort kennismaking, want alle voorgeschiedenis en wat er afgelopen maanden vooraf ging aan dit bezoek wist hij uiteraard allang voordat we elkaar een hand gaven. Hij had gelezen over de pijn in mijn beide knieën en vroeg me hoe lang ik er al last van had en ook wanneer ik er het meest last van heb. Hij bestempelde de pijn als zenuwpijn en vertelde me dat hier wel medicijnen voor in te nemen zijn, echter zijn het wel anti epilepsie medicijnen en moeten deze 3 maal daags ingenomen worden én kun je er slaperig van worden. Ik vind dit allemaal nogal wat want ten eerste; ik ben al zo slaperig zonder die medicatie, hoe ben ik dan met die dingen? En dan de drie maal daags eraan moeten denken om ze in te nemen.. Ik weet nog niet eens hoe ik me ga voelen na de Plegridy dus ik heb besloten eerst toch even niet te starten met de medicatie tegen de zenuwpijn. Over drie maanden heb ik weer een afspraak bij de neuroloog en zal er vooraf bloed afgenomen worden om te checken of de vitamine D capsules zijn werk hebben gedaan, maar ook om mijn witte bloedplaatjes en leverfuncties te testen. Dit laatste is procedure bij het gebruik van Plegridy omdat er patiënten bestaan die tijdens het gebruik hiervan problemen kregen en dus ook per direct van de Plegridy afgehaald werden. 

Het is toch ook niet niks allemaal.

Reacties

Populaire posts