Plegridy nr. 1 en MS Leeft magazine

Ola! Daar ben ik weer, uitgerust en wel. Nouja, soort van. Lekker een week op vakantie geweest naar Vlieland en nu net weer een weekje thuis.

Gisteren was het Plegridy tijd, mijn allereerste injectie, maar ook mijn allereerste MS medicatie éver. Al de hele week sliep ik slecht omdat ik zo nerveus was. Niet voor het prikken, maar meer voor de bijwerkingen. Want ‘griepverschijnselen’ is een heel breed begrip vind ik zelf. 

Om 11:30 stond de Multiple Care verpleegkundige van Plegridy voor de deur. Ze heeft me o.a uitgelegd wanneer ik de prikpen uit de koelkast moet halen en welke dosis ik als eerste moet gebruiken. Ik moest gisteren de laagste dosis gebruiken (63mcg). Nadat ze me alle uitleg gegeven had was het tijd om te prikken. En hoewel het prikken me totaal niet eng leek was het wel even een dingetje toen ik de pen eenmaal in m’n hand had en boven mn rechter bovenbeen had. Na een paar keer in en uitademen en tot drie tellen duwde ik de pen op m’n been. De instructieverpleegkundige had vertelt dat ik er niks van zou voelen maar ik voelde de prik wel degelijk. Dit betekent natuurlijk niet dat dit bij iedereen zo is. Dus dat was het dacht ik, het zit erin, nu is het afwachten tot de griepverschijnselen beginnen.  En met griepverschijnselen bedoelen ze dus koude rillingen en spierpijn all over. Misschien ben ik een lucky bastard of komt de ellende nog maar afgezien van moeheid (nog meer moe dan normaal) heb ik nergens last van tot nu toe. Het is natuurlijk nog maar een dag geleden en misschien juich ik te vroeg, maar ik ben er heel blij mee dat het zo rustig verloopt tot nu toe. 

Er is nog meer exciting news! Via een Instagrampost werd ik benaderd door het Nationaal MS fonds of ik in het MS Leeft magazine wilde komen met een artikel + foto over reizen met het OV en MS. Ik weet nog niet precies wanneer dit artikel geplaatst wordt maar ik voel me zeer vereerd om mijn verhaal te mogen doen en ik hoop op deze manier mensen meer bewust te maken dat je sommige ziektes dus niet ziet en meer begrip en rekening gehouden moet worden met dit feit.

Ik hoop heel erg dat ik me prima blijf voelen en dat ik jullie de volgende keer weer een positieve update kan geven!

Reacties

Populaire posts