Plegridy nr. 2

Hoe voelde ik me de afgelopen twee weken na mijn eerste Plegridy injectie? Naast de opvliegers en enorme vermoeidheid de eerste paar dagen post-injectie heb ik gemerkt dat ik meer last kreeg van erg zere en vermoeide/zware benen en knieën. Ook mijn eetlust is wat weg en ik heb wat vaker hoofdpijn. Maar ik heb geen idee of dat nu echt door de Plegridy komt of dat het gewoon toeval is. Er is me wel verteld dat de MS klachten eerst kunnen verergeren alvorens ze afgeremd worden. Áls ze al afgeremd worden, want dat weten we pas over een halfjaar tot een jaar wanneer ze weer een MRI willen doen. Op mijn rechter bovenbeen zit nog steeds een grote rood-paarse spuitplek. Hij verdwijnt wel langzaam dus ik hoop dat 'ie weg is als ik over 2 weken weer moet prikken.

Afgelopen vrijdag mocht ik weer en dit keer prikte ik alleen. Op mijn
Instagram pagina staat een filmpje in de MS highlights over het prikken. Ik vond het spannend omdat het een hogere dosis was en het prikken de vorige keer wel zeer deed. Het prikken deed dit keer helemaal geen pijn alleen de vermoeidheid en het algehele 'meh' gevoel waren de opeenvolgende dagen wel heel erg aanwezig. Op dag drie post-injectie had ik enorm last van migraine en ben ik amper mijn bed uit geweest. Ik hoop maar dat de bijwerkingen de volgende keren mee gaan vallen gezien dit de hoogste en dus ook de blijvende dosering zal zijn. Al met al valt het prikken dus wel mee en ik zal de bijwerkingen maar op de koop toe moeten nemen maar ik hoop stiekem wel dat ze af gaan zwakken hoe vaker ik prik.

Reacties

Populaire posts