Het Uhthoff-fenomeen

De controle bij mijn Neuroloog is weer achter de rug. Vooraf moest er bloed geprikt worden om na te gaan of mijn bloedwaarden oke blijven onder het gebruik van Plegridy. Gelukkig waren deze waarden allemaal prima en mijn vitamine D gehalte is zelfs gestegen; deze stond op 29 en staat nu op 65, yay! Alsnog wel iets aan de lage kant, maar er zit gelukkig vooruitgang in. Ik ben alsnog wel doorverwezen naar een bedrijf genaamd Visio gezien mijn linker oog nog steeds klachten geeft. Lees: wazig kijken, dubbelzien bij moe zijn en inspanning en sindskort ook pijn bij het bewegen van het oog. Dit wordt ook wel het Uhthoff fenomeen genoemd. Hier heb ik inmiddels de telefonische intake van gehad en naar schatting zou ik begin 2020 opgeroepen kunnen worden.

Momenteel ben ik twee dagen in de week, op dinsdagen en woensdagen een paar uur in de ochtend weer aan het werk, wat me goed bevalt, alleen moet ik wel wennen aan alle prikkels. In overleg met de bedrijfsarts heb ik besloten om er vanaf nu 1 dag tussen te hebben zodat ik een rustdag heb dus het zullen de dinsdagen en donderdagen worden waarop ik weer aan het werk ben. Hopelijk kan ik de uren gauw weer uitbreiden.

Het artikel van MSLeeft is er! Zoom in op de foto hieronder om mijn OV frustratie te lezen.


Ik kreeg veel reacties en het doet me veel om te horen dat mensen er kippenvel van kregen. Ik hoop dat ik op deze manier veel mensen bereik en er meer begrip is voor de niet zichtbare ziektes.

Reacties

Populaire posts