Tecfidera update

Hierbij een update van mijn Tecfidera avontuur;

Tot vorige week maandag nam ik nog 2x 120mg per dag. Dit ging op af en toe een flushing en wat rommelende darmen na prima. Vorige week maandag ben ik gestart met de ophogingsdosis 2x 240mg daags. De eerste dag ging dit goed, echter ging het vanaf dag twee bergafwaarts. Ongeveer een uur na inname kreeg ik erge hartkloppingen, werd ik super misselijk en mijn hoofd knalde zowat uitelkaar van de hoofdpijn. Tegen de tijd dat ik na het avondeten weer een capsule in moest nemen waren de klachten net wat afgezakt. Voor korte duur want de volgende lading kwam al gauw weer opzetten en ik had daar sowieso tot diep in de nacht nog last van. Ook de flushings waren erger als normaal. Mijn volledige lichaam was knalrood en mijn huid voelde alsof ‘t in de fik stond.

Ik dacht eerst dat mijn lichaam gewoon moest wennen dus ik heb doorgezet. Tot zondagavond, ik lag in bed met zulke erge hartkloppingen en misselijkheid dat ik op het punt stond de spoedlijn van mijn neuroloog te bellen. Ik ben uiteindelijk van alle ellende in slaap gevallen en belde de volgende ochtend met de poli Neurologie om te overleggen met mijn Neuroloog. Hij was niet in de mogelijlheid om me te woord te staan en er werd me verteld dat mijn MS consulente me dinsdag terug zou bellen.

Ze heeft me teruggebeld en ze heeft met mijn Neuroloog gesproken. Er werd besloten dat ik voorlopig terugga naar 2x daags 120mg om zo te kijken hoe ik het daar op doe. De afgelopen tijd merkte ik dat mijn tintelingen en zware en vermoeide benen terug kwamen opzetten; dit kan door mijn ziek-zijn (hoesten, 2 dagen koorts en enorm verkouden. Waarschijnlijk Corona) komen van een paar weken geleden, maar ze houden het streng in de gaten.

Ik hoop op positieve resultaten met de 2x 120mg, fingers crossed!

Reacties

Populaire posts