Update

Wow! Ruim drie maanden geleden is mijn laatste post geweest. Vanalles te vertellen!

Ik zit nog steeds op twee keer daags 120mg Tecfidera en doe het er prima op. Voorlopig dus niet omhoog met mijn dosis. De afgelopen maanden heeft Corona flink huisgehouden zoals iedereen weet. Ik zelf heb bijna 2,5 maand thuis moeten werken en ben in die periode flink ziek geweest. 3 weken in quarantaine en afhankelijk zijn van mensen die boodschappen komen brengen was me de emotionele rollercoaster wel. Laat staan dat de Belgische grens dicht ging en ik mijn vriend dus ruim 5 weken ook niet heb kunnen zien.

Dat laatste heeft ons dan dus ook doen beseffen dat we eigenlijk nooit meer zo lang zonder elkaar willen en besloten om *drumroll please* samen te gaan wonen! Ik ga per eind augustus verhuizen naar België en word een import-Belg! Ik solliciteerde en vond een baan in een behoorlijk rap tempo, geheel onverwacht. Ik vond het een lastig besluit om mijn nieuwe werkgever te vertellen over mijn MS, maar omdat ze mijn eerlijkheid tijdens de sollicitatie zo goed konden waarderen heeft me dat wel over de streep geholpen. Ze vinden mijn ziekte geen enkel probleem, hier ben ik erg blij om. Dit betekent uiteraard ook dat ik daar een Neuroloog moet vinden en goed uit moet zoeken hoe het daar zit qua vergoedingen van de Tecfidera. Mijn huidige neuroloog verwees me naar een goede Neuroloog in het UZA te Antwerpen en ik heb met haar een eerste afspraak staan op 31 augustus. 

In tussentijd ben ik nog verder gegaan bij het Beatrixoord. Ik heb een afspraak gehad bij de fysio, deze vond niet echt veel afwijkingen behalve dat ze wel merkte dat ik wel wat krachtverlies heb in mijn heupen en knieëen. Zwemmen en wandelen zou een goede optie zijn om dit aan te sterken. Ook heb ik een maximale inspanningstest gehad. Da’s op zo’n fietsje met een knijper op je neus en een mondkapje. Ik vond het verschrikkelijk, het was benauwd en op het eind kon ik niks meer. Binnenkort word ik gebeld door de revalidatiearts met de info wat voor plan zij hebben bedacht qua bewegingsplan. Er is afgesproken dat alles afgerond word in juli gezien de verhuizing dus ik kan in België gaan kijken of er daar goede revalidatietrajecten zijn.

Hoe ontzettend leuk en spannend dit allemaal ook is, let’s be honest; door alle spanningen en verhuisstress heb ik wel iets meer klachten als normaal. Maar ik ga er vanuit dat als alles achter de rug is en ik gesettled ben dat de klachten van tijdelijke duur zullen zijn.

Een hele bomvolle update dus. Toedeledoki en tot lezens! (Lezens is geen woord maar tot horens klopt niet)

Reacties

Populaire posts