Update 3.0

Long time no blogpost!

Ik kan me ervoor gaan excuseren, maar dat doe ik lekker niet. Ik had even geen zin om te schrijven.

We zijn februari 2021, wat gaat de tijd toch snel he. Ging de Corona ook maar zo snel weer weg als dat dat rot virus kwam. Het leven in België bevalt nog steeds goed! We hebben zelfs een huis gekocht en hopen eind maart de sleutel te krijgen; allemaal leuk.

Neemt niet weg dat MS gezien de laatste weken/maanden soms wel zwaar waren. In december kreeg ik dermate last van mijn benen dat ik op consultatie moest komen bij de Neuroloog. Ik had last van zware/vermoeide benen en enorme zenuwpijnen in mijn knieën. Ik kwam op consultatie en de Neuroloog heeft de bekende oefeningen weer uitgevoerd. Hierna bleek wel dat het reactievermogen  in mijn linker been iets achteruit was gegaan en de opties waren of een week rust of een drie daagse opname met een Methylprednisolon infuus, hoewel de Neuroloog dit eigenlijk niet zo gauw zou adviseren. Ik ben totaal geen voorstander van een Methylprednisolon infuus, zeker niet omdat ik vind dat mijn klachten daarvoor nog niet 'erg genoeg' zijn, dus ik koos voor de week rust. Na een week ging het beter en ben ik weer aan het werk gegaan. 

In januari werd ik vanuit het niets enorm duizelig en misselijk, dit kwam met vlagen maar ging eigenlijk nooit echt weg, tenzij ik plat lag. Weer een tripje huisarts en een week thuis. Na een week was het nog niet beter. Mijn collega's adviseerde me om toch contact op te nemen met mijn MS verpleegkundige dus dit deed ik dan ook. Ik was gewoon aan  het werk maar kreeg als antwoord van de MS verpleegkundige dat ik diezelfde dag nog gezien moest worden omdat ze dachten aan een eventuele opstoot (dus terugval). Ik ben hier erg van geschrokken en ging met veel zenuwen naar de Neuroloog. Dezelfde testen werden weer uitgevoerd, evenals testen om te zien of het niet te maken kon hebben met mijn evenwichtsorgaan of middenoor beentje. Beide waren het volgens de Neuroloog niet en ik werd, omdat de klachten minder werden bij platliggen en rusten, wéér een week thuis geschreven en ik kreeg pilletjes mee tegen de misselijkheid. Na een week werd het weer beter, omdat ik genoeg rust heb gepakt en ik begon weer met mijn vitamine D capsules. Nu moet ik eerlijk zeggen dat het ook niet veel mee helpt om elke ochtend om 5:15 op te staan om vervolgens 1,5 uur te reizen voor ik op mijn werk ben, maar hopelijk betert dit als de lente en zomer weer in aantocht is.

Gisteren, 4/2 had ik mijn jaarlijkse MRI check-up. Voor het eerst hier in België, ik vond dat wel spannend. Heel eerlijk; de manier waarop het in Groningen ging vond ik 10 keer prettiger als hoe het hier in België gaat. Alles in de ziekenhuizen ziet er oud uit, dat ten eerste. Ik werd opgeroepen en na het omkleden werd me vertelt dat ik op de tafel mocht gaan liggen. Voor ik het wist werd ik in de MRI tunnel geschoven en zonder iets te zeggen werd er begonnen. Nu weet ik inmiddels wel hoe een MRI van mijn rug gaat, dat duurt 30 minuten max, dus ik schrok er niet van; maar ik dacht, je zal dit maar voor het eerst moeten ondergaan en je vind het spannend, dan is een uitleg wel op z'n plaats niet? Hier kreeg ik geen uitleg, geen oordopjes maar alleen een koptelefoon, wat dus totaal niet helpt tegen het lawaai en geen radio of foto op het plafond om jezelf te kunnen afleiden. Uiteraard viel ik weer bijna in slaap tijdens de scan, er werd me toen uitdrukkelijk vertelt dat dit echt niet mocht, gezien ik dan eventueel zou kunnen bewegen. Groningen (het Martini) doet dit echt goed, chapeau! Daar zouden ze hier nog wel iets van kunnen leren (sorry aan alle Belgen die dit lezen). Anyway, na 30 minuten werd ik er weer uitgeschoven en er werd me een prettige avond gewenst. Wat wel heel cool is, is dat je een referentiecode meekrijgt om de beelden online te kunnen bekijken. Mega interessant! Ik ben natuurlijk geen dokter dus of alles nog steeds stabiel is dat weet ik niet, dat hoor ik 16 februari na de MRI van mijn hersenen. Ik hoop het uiteraard wel!

Zo zeg, dat was weer een lap tekst maar de update 3.0 kan ik weer afvinken!

Reacties

Populaire posts